Your browser does not support JavaScript!


История на Ford Taunus

Ford Taunus Transit - микробус, първоначално произведен под имената Ford FK1000 и Ford Transit 1250, едва в края на производството (1961 г.) е взето решение за името Taunus Transit. Ford FK1000, Taunus Transit е произведен през 1953 - 1965 г. във фабриката на Ford в Кьолн-Нил, Германия, и в монтажните инсталации, разположени в Азамбуджа (Португалия) през годините 1964 - 1966 г.

Ford Taunus Transit е модел двойник за Ford Thames 400E, построен между 1957 и 1965 г. на Великобритания. Седалището на Ford в Детройт обаче не видя смисъл в разработването на два отделни модела и поръча "Project Redcamp" за съвместна разработка на търговски превозни средства в Европа.

Ford Taunus Transit Replika Lotus
(fot: bonhams.com/auctions/20143/lot/257/)

Ford Taunus Transit се появи в няколко версии: Taunus 12M, Taunus 15M, Taunus 17M и FK1000 / 1250. В допълнение към новото име, той не се промени много в началото. Модел 1250 все още беше оборудван с 1,5-литров бензинов двигател, а 1,2-литровите двигатели се предлагаха само във версиите 1000 Combi и Van.

През април 1962 г. се появява нова версия на Ford Taunus с товароносимост от 800 килограма (G1BT). Той се характеризираше с по-малък размер на гуми и джанти. Ford Taunus G1BT имаше по-икономичен двигател с мощност 55 к.с. Ford Taunus Transit 800 успешно замени моделите 1000 и 1250, предлагани в почти всяка версия на купето, с изключение на версията на шасито с двойна кабина на базата на рамката.

През септември 1963 г. Ford реши да подобри съществуващия модел и предложи на своите клиенти версия на Ford Taunus Transit 1500, която се характеризира с увеличен полезен товар до 1500 килограма. Той се предлага с бензинов двигател с обем 1,7 литра и 60 к.с. (Taunus 17M). Модел 1500 представи редица промени, включително оборудвани с двойни колела отзад, получи подсилена предна ос и спирачната система е модифицирана.

Ford Taunus Transit 1500 също се предлагаше в специална версия, обозначена като Westfalia. Този модел не е нищо повече от кемпер ван. Westfalia може лесно да се конкурира с популярния Volkswagen Transporter T1. Taunus Transit Westfalia се характеризира с повдигнат покрив и вътрешен монтаж, пълен с най-необходимите неща за пътуването.

През 1964 г. Ford решава да модернизира за последно своя модел Ford Taunus Transit и представи модел с двупроводна спирачна система заедно със серво, триточков преден предпазен колан и 12V система с трифазен алтернатор. През декември 1965 г. * последният Ford Taunus Transit 1000 напуска портите на фабриката в Кьолн, Германия. През същия месец започват продажбите на следващото поколение на Ford Transit.

Ford Taunus Transit 1965
(fot: bringatrailer.com/2016/03/29/cosmetically-restored-w-32k-kilometers-1965-ford-taunus-transit-fk-1250)

* на южноевропейския пазар моделите Ford Transit Taunus се произвеждат до средата на 1966 г. в фабриката Azambuja в Португалия.

<- Върнете се в историята Ford Transit Прочетете по-нататък Ford Transit MK1 ->
 
Въведете ключовата дума
Разширено търсене
Transit Center in Europe
Bulgaria Social Media