Сътрудничеството на Fiat и PSA са отговорни за дизайна и производството на Peugeot Boxer. Това е най-големият микробус на френския производител в сегмента на средни и големи превозни средства. Peugeot Boxer е естественият наследник на J5, който технически съответства на първото поколение на Fiat Ducato. Партньорството на две притеснения, очаквания на клиентите и нарастващата популярност на превозните средства доведоха до формата на стабилен микробус, който е Peugeot Boxer. Поради ограничените източници на разпространение, в началото Boxer се предлагаше главно във Франция. По-късно микробусът се появи във всички европейски страни. Да се върнем към момента, когато всичко започна.
Дебют на Peugeot Boxer
Работата по изцяло нов микробус, който трябваше да се прекъсне с остарели решения и стил, започна през 1987 г. Ital Design, ръководен от Джорджето Джугарио, участва в работата върху каросерията на новия микробус. Насоките, които компанията получи за разработване на каросерията на новия модел, бяха много прости: голямо товарно пространство, достъпност за различни версии на каросерията и намаляване на въздушното съпротивление. След няколко години усъвършенстване, окончателната версия на автомобила беше одобрена. Peugeot Boxer I беше представен за първи път през 1994 г. на панаира в Женева. В крайна сметка беше постигнат коефициентът на въздушно съпротивление Cx = 0,35. Именно този дизайн, на който се основаваха и фургоните за доставки на Fiat и Citroen, беше избран Ван на годината през 1995 година.
Компанията е използвала някои дизайнерски решения, които са работили добре в модела J5. Peugeot Boxer I беше превозно средство с предно предаване с напречен двигател. Беше решено да се използва самоносеща каросерия, което допринесе за намаляване на собственото тегло на автомобила и увеличаване на якостта на сблъсък. Интересното е, че е решено да се използват различни дизайни на предно и задно окачване. Отпред има окачване на Макферсън (със или без стабилизатор), а отзад има твърда задна ос, монтирана на параболични пружини. Фургоните бяха оборудвани основно с дизелови двигатели, генериращи мощност в диапазона от 68 - 127 к.с. Най-мощната версия на двигателя идва от Iveco и има обозначението 2.8HDI. Peugeot Boxer I е произведен като фургон със затворена кутия, остъклен микробус, повдигнат микробус, 6/9 пътнически вагон, микробус с 9 пътници, кутия, кутия с 6 пътници. Имаше и поръчки за отделни клиенти на автопарка, като пощенски офис във Франция или мрежа от болници.
През февруари 2002 г. беше решено да се освежат всички модели близнаци на микробусите на групата PSA. Вдигането на лица включва предимно външния вид на предната част на автомобила. Най-забележителната модификация беше смяната на светлините на по-големи. Освен това се промени и предната броня, която придоби по-характерни форми. Производителят също реши да направи логото по-видимо. Незначителни промени бяха въведени и вътре в автомобила, въпреки че те засягаха главно повече джобове и шкафчета за използване от водача. В гамата на двигателите се появиха нови бензинови, пропан-бутан и газови агрегати. Максималната им мощност беше 110 к.с. Лифтингът не повлия на коефициента на съпротивление на въздуха, който все още беше Cx = 0,35. Работата по по-модерната форма трябваше да бъде преместена в следващото поколение превозни средства. Това се появи няколко години по-късно, вече през 2006 г.
Първото поколение на Peugeot Boxer не е било толкова успешно в продажбите, колкото близнакът Fiat Ducato. Боксерът бях много популярен във Франция. В други части на Европа той остана в сянката на Ducato, Ford Transit или дори Volkswagen LT. Това се дължи главно на по-малко разширената мрежа от търговски салони в сравнение с конкурентните марки.