Renault Trafic II - Технически характеристики
Renault Trafic II, произвеждан между 2001 и 2014 година, е универсално лекотоварно превозно средство, което споделя платформата си с Opel/Vauxhall Vivaro и Nissan Primastar.
Renault Trafic II - Размери
Renault Trafic II L1H1 (SL-SWB)
A - Обща дължина, B - Междуосие, C - Обща височина, D - Максимална дължина на товарното пространство, E - Височина на плъзгащата се врата, F - Ширина на плъзгащата се врата
Символ |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Размери (мм) |
4.782 |
3.098 |
1.944/1.960 |
2.400 |
1.285 |
1.000 |
L1H1
A: 4.782 мм
B: 3.098 мм
C: 1.944/1.960 мм
D: 2.400 мм
E: 1.285 мм
F: 1.000 мм
Renault Trafic II L2H1 (LL-LWB)
A - Обща дължина, B - Междуосие, C - Обща височина, D - Максимална дължина на товарното пространство, E - Височина на плъзгащата се врата, F - Ширина на плъзгащата се врата
Символ |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Размери (мм) |
5.182 |
3.498 |
1.962/1.969 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H1
A: 5.182 мм
B: 3.498 мм
C: 1.962/1.969 мм
D: 2.800 мм
E: 1.285 мм
F: 1.000 мм
Renault Trafic II L2H2 (LH-LWB)
A - Обща дължина, B - Междуосие, C - Обща височина, D - Максимална дължина на товарното пространство, E - Височина на плъзгащата се врата, F - Ширина на плъзгащата се врата
Символ |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Размери (мм) |
5.182 |
3.498 |
2.464 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H2
A: 5.182 мм
B: 3.498 мм
C: 2.464 мм
D: 2.800 мм
E: 1.285 мм
F: 1.000 мм
Допълнителна информация
Renault Trafic II има стандартна ширина на каросерията (без огледала) от 1.904 мм във всички конфигурации, което го прави удобен за градско шофиране, като същевременно осигурява просторен товарен обем.
Товароносимост и товарен капацитет – Renault Trafic 2001-2014
Renault Trafic II предлага просторен и практичен товарен обем, което го прави идеален избор за търговски приложения. Различните конфигурации на каросерията осигуряват различни товарни обеми и товароносимост, гарантирайки гъвкавост за различни транспортни нужди.
Товарен обем и товароносимост
Конфигурация |
Товарен обем (м³) |
Максимална дължина на товара (мм) |
Товароносимост (кг) |
Капацитет за европалети |
L1H1 |
5,0 |
2.400 |
1.200 |
2 |
L2H1 |
6,0 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L2H2 |
8,3 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L1H1
Товарен обем: 5,0 м³
Максимална дължина на товара: 2.400 мм
Товароносимост: 1.200 кг
Капацитет за европалети: 2
L2H1
Товарен обем: 6,0 м³
Максимална дължина на товара: 2.800 мм
Товароносимост: 1.200 кг
Капацитет за европалети: 3
L2H2
Товарен обем: 8,3 м³
Максимална дължина на товара: 2.800 мм
Товароносимост: 1.200 кг
Капацитет за европалети: 3
Зареждане и практичност
Renault Trafic II разполага с нисък товарен праг, който улеснява товаренето и разтоварването. Широко отварящите се задни врати и голямата странична плъзгаща се врата осигуряват ефективен достъп до товарното пространство. Превозното средство е оборудвано с множество точки за закрепване в товарното отделение, за да се гарантира стабилността на товара по време на транспорт.
Версиите L2 предлагат допълнителен товарен обем и могат да поберат до три европалети, което ги прави идеални за транспортиране на по-обемисти товари. Общият дизайн оптимизира капацитета на натоварване, като същевременно поддържа компактни външни размери, което го прави подходящ за градски и дълги разстояния.
Задвижване и производителност – Renault Trafic II
Renault Trafic II беше наличен с различни бензинови и дизелови двигатели през целия си производствен период, осигурявайки гъвкавост за различни търговски и транспортни нужди. Дизеловите двигатели от серията dCi станаха най-популярният избор поради баланса между мощност и горивна ефективност.
Варианти на двигателя
Двигател |
Мощност (к.с.) |
Въртящ момент (Nm) |
Скоростна кутия |
Разход на гориво (л/100 км) |
1.9 dCi |
82 |
190 |
5-степенна ръчна |
7,5 - 8,0 |
1.9 dCi |
100 |
240 |
5-степенна ръчна |
7,2 - 7,7 |
2.0 dCi |
90 |
290 |
6-степенна ръчна |
7,0 - 7,5 |
2.0 dCi |
115 |
300 |
6-степенна ръчна |
6,8 - 7,3 |
2.5 dCi |
135 |
320 |
6-степенна ръчна |
7,3 - 7,8 |
2.5 dCi |
150 |
350 |
6-степенна ръчна / 6-степенна автоматична |
7,1 - 7,6 |
2.0 16V (Бензин) |
120 |
190 |
5-степенна ръчна |
9,5 - 10,0 |
Производителност и опит при шофиране
Renault Trafic II осигурява плавно и икономично шофиране, особено в дизеловите версии. Въвеждането на 6-степенна ръчна скоростна кутия в по-късните модели подобри разхода на гориво и динамиката на управление. Двигателят 2.5 dCi осигурява най-добри характеристики за тежък товар, докато 1.9 dCi и 2.0 dCi предлагат добър баланс между икономия и мощност.
Теглителна способност – Renault Trafic II
Renault Trafic II предлага надеждни възможности за теглене, което го прави практичен избор за бизнеси, които се нуждаят от товарен капацитет и способност за теглене на допълнителен товар. Максималната теглителна способност зависи от двигателя и конфигурацията на задвижването.
Максимална теглителна способност
Двигател |
Теглителна способност с ремарке с спирачки (кг) |
Теглителна способност с ремарке без спирачки (кг) |
1.9 dCi (82-100 к.с.) |
2.000 |
750 |
2.0 dCi (90-115 к.с.) |
2.000 |
750 |
2.5 dCi (135-150 к.с.) |
2.000 |
750 |
2.0 16V Бензин (120 к.с.) |
1.800 |
750 |
1.9 dCi (82-100 к.с.)
Теглителна способност с ремарке с спирачки: 2.000 кг
Теглителна способност с ремарке без спирачки: 750 кг
2.0 dCi (90-115 к.с.)
Теглителна способност с ремарке с спирачки: 2.000 кг
Теглителна способност с ремарке без спирачки: 750 кг
2.5 dCi (135-150 к.с.)
Теглителна способност с ремарке с спирачки: 2.000 кг
Теглителна способност с ремарке без спирачки: 750 кг
2.0 16V Бензин (120 к.с.)
Теглителна способност с ремарке с спирачки: 1.800 кг
Теглителна способност с ремарке без спирачки: 750 кг
Системи за теглене и безопасност
Renault Trafic II е оборудван с различни системи за подпомагане на тегленето, които подобряват стабилността и безопасността, включително:
- Trailer Stability Assist (TSA) – подпомага стабилността на автомобила при теглене на ремарке.
- Hill Start Assist – предотвратява движението назад при потегляне на наклон.
- Електронна система за стабилност (ESC) – подобрява контрола над автомобила при теглене на по-тежки товари.
- Опционален теглич – наличен като фабричен или допълнително монтиран аксесоар.
С максимална теглителна способност до 2.000 кг с ремарке с спирачки, Renault Trafic II остава практичен избор за бизнес потребители, които се нуждаят от товарна гъвкавост и мощни теглителни характеристики.
Фейслифт и актуализации – Renault Trafic II
През 2006 г. Renault Trafic II претърпя фейслифт, който включваше няколко подобрения в дизайна и производителността. Тези актуализации бяха насочени към модернизиране на външния вид на автомобила и подобряване на неговата ефективност и безопасност.
Основни промени при фейслифта от 2006 г.
- Външен дизайн: Обновена предна решетка, редизайн на фаровете и подобрен броня за по-модерен вид.
- Подобрения в интериора: По-качествени материали за таблото, осъвременен инструментален панел и допълнителни решения за съхранение.
- Системи за безопасност: Стандартни въздушни възглавници за водача и пътника в повечето модели, подобрени спирачни системи и опционални паркинг сензори.
- Обновления в задвижването: Въвеждане на по-ефективния 2.0 dCi двигател, който на някои пазари замени по-старите 1.9 dCi модели.
- Повишен комфорт: Подобрена шумоизолация за по-тиха кабина и подобрени седалки за по-голяма издръжливост и удобство.
Тези подобрения помогнаха на Renault Trafic II да остане конкурентоспособен в сегмента на средните ванове, предлагайки по-добра безопасност, ефективност и комфорт, като същевременно запази своята надеждност. |